Bilen fick en ny ägare, som jag tror körde den med en läckade kylare med defekt topplockspackning som följd. Bilen bytte ägare igen som bytte packningen och lite kringutrustning. Sedan hamnade den på Blocket igen. Den låg ute väldigt länge vill jag minnas för att vara på pass ovanlig. De som verkade mest intresserade tycktes komma utanför rikets gräns. Och jag är en av dom som tycker det är lite synd att bilarna har börjat gå på export, helst när det är ovanliga kulörer på bilarna.
Så jag gjorde slag i saken, bokade en flygbiljett söderut. Till Halmstad för att vara exakt. Provkörde och köpte, sedan bar det iväg hemåt.
Bilen fick för sig att läcka olja upptäckte vi vid tankstopp i Jönköping. Läckaget höll sig under kontroll dock och bilen klarade sig hela vägen hem.
Jag gjorde inte mycket med bilen sen, oljeläckaget lokaliserades och även dräneringen under torkardiket ordnades efter att ha fått in vatten i kupéfläkten efter en tvätt.
Bilen står för närvarande vinterförvarad och är planerad att komma hem igen i maj. Får se om det händer något då