Åren gick, jag började spara handpenning till ett hus. Och då plötsligt pep det till i telefonen.
"Jag vill tipsa om en annons på Blocket"
Kollade in annonsen, och mycket riktigt var det samma bil. Jag mejlade ägaren att jag väldigt intresserad av bilen och ville bli kontaktad. Detta var sent på kvällen så jag väntade mig inget svar, han svarar säkert imorgon.
Nästa morgon kollades mejlen och mycket riktigt hade ägaren hört av sig. Många hade hört av sig och var intresserade, vissa med mer tveksamma bytesförslag än andra.
Hursomhaver stämde vi ett datum och jag begav mig till Orust där bilen befann sig. Där utfördes en enklare koll och sedan en provkörning. Sen vart det affär och bilen kördes hela vägen till Stockholm. Och handpenningen till ett hus var som bortblåst

Bilen är trimmad, går på E85 lite turbo och annat smått och gott. Den är dock grovt mappad och går osäkert när man trycker på lite. Så nu står jag i valet och kvalet om jag ska satsa på spisen som sitter i, eller försöka få tag i en originalstyrbox, en originalmotor samt rätt turbo. Sitter någon på detta så hör gärna av er!
Annonsbilderna lägger jag in först så det finns något att titta på bland all text. Mer kommer!