CG:s S60 R 2007 Passion Red
Moderator: Moderator
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
Bakre ljuddämparen började bli lite dålig så det var läge att byta den.
Tänkte att jag ville höra lite mer av den sköna sången från 5:an så jag letade efter ett nytt system.
Min kravspecifikation var att det skulle vara snedskurna samt dubbla pipor som originalet men jag hittade inget så då fick det bli originalet som Andreas på braBil monterade.
Tänkte att jag ville höra lite mer av den sköna sången från 5:an så jag letade efter ett nytt system.
Min kravspecifikation var att det skulle vara snedskurna samt dubbla pipor som originalet men jag hittade inget så då fick det bli originalet som Andreas på braBil monterade.
- Dennis Åkerström
- Posts: 11
- Joined: 29 Dec 2018, 16:50
- Location: Stockholm
- NordicR Medlemsnummer: 0
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
För sent nu, men TME hade kanske varit ett alternativ?
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
Tack för infon!
På bilden har jag svårt att avgöra om piporna är "snedskurna" om så är fallet då har jag missat TME:oops:
På bilden har jag svårt att avgöra om piporna är "snedskurna" om så är fallet då har jag missat TME:oops:
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
10-årsjubileum 2018
Förra året i April 2018 firade R:en och jag 10 år tillsammans.
När jag köpte R:en för 10 år sedan hade den rullat 147 mil, idag har den rullat drygt 9000 mil.
Under dom här 10 åren som jag ägt bilen så har jag fått ett antal telefonsamtal och sms från personer som vill köpa min bil. Kul att bilen uppskattas.
Klubbens sponsor BraBil och i mitt fall BraBil i Kungsängen har servat min bil i 10 år och sedan fem år tillbaka har Andreas tagit hand om min bil. Andreas har tidigare varit medlem i klubben med sin goa röda 854R.
Så min service bok är ifylld av BraBil i Kungsängen under dessa 10 år. Under 10 år har BROTEC skönhetsbehandlat R:en
2008 gjorde BROTEC en DITEC lackkonservering.
Efterföljande år har återbehandling genomförts varje år av BROTEC.
Förra året i April 2018 firade R:en och jag 10 år tillsammans.
När jag köpte R:en för 10 år sedan hade den rullat 147 mil, idag har den rullat drygt 9000 mil.
Under dom här 10 åren som jag ägt bilen så har jag fått ett antal telefonsamtal och sms från personer som vill köpa min bil. Kul att bilen uppskattas.
Klubbens sponsor BraBil och i mitt fall BraBil i Kungsängen har servat min bil i 10 år och sedan fem år tillbaka har Andreas tagit hand om min bil. Andreas har tidigare varit medlem i klubben med sin goa röda 854R.
Så min service bok är ifylld av BraBil i Kungsängen under dessa 10 år. Under 10 år har BROTEC skönhetsbehandlat R:en
2008 gjorde BROTEC en DITEC lackkonservering.
Efterföljande år har återbehandling genomförts varje år av BROTEC.
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
För ett antal år sedan provade jag på att köra kon bana.
Förutom en liten startavgift så var kravet att man använde en hjälm.
Jag har två stycken hjälmar så det blev att testa vilken jag skulle välja.
Den blå hjälmen använde jag i slutet på sextiotalet när jag tävlade med min BMC Cooper S.
Var och hälsade på bilen sommaren 2017, så det blev en liten tår i ögat för det var 45 år sedan vi sågs. Min kartläsare Claes-Göran Molin och jag på väg mot SS1.
Det blev den svarta hjälmen för kon bane körningen.
Det hade regnat strax före min start och det gjorde det lite extra spännande att få provocera R:en.
Inställningar före start:
- Chassi sättning ”Advanced”
- Hjälpmedel bortkopplade (Antispinn, Antisladd)
Jag var mycket nöjd med billens uppförande man märkte knappt av att underlaget var blött.
Men det kändes att bilen är tung när man åker kon bana, tror att det har passat Cooper S:en bättre med sina 700 kg.
Eftersom det var tätt mellan konorna så behövdes inte 3ans växel, 2an klarar nästan 100 km/t utan att övervarva, fast det har varit kul att få prova lite högre hastigheter.
Det som var mest påtagligt var när man skulle vända vid sista konan, vändradien på R:en är stor.
Om det hade varit snö har man kunnat använda handbromsen men inte på asfalt för där känns handbromsen lite för klen.
Det skulle ha varit kul att få prova på kon bana på snöunderlag, går det inte alltför snabbt så går det att styra lite med gaspedalen när man svänger, just när man trycker till så tar bakhjulsdriften över en kort stund.
Förutom en liten startavgift så var kravet att man använde en hjälm.
Jag har två stycken hjälmar så det blev att testa vilken jag skulle välja.
Den blå hjälmen använde jag i slutet på sextiotalet när jag tävlade med min BMC Cooper S.
Var och hälsade på bilen sommaren 2017, så det blev en liten tår i ögat för det var 45 år sedan vi sågs. Min kartläsare Claes-Göran Molin och jag på väg mot SS1.
Det blev den svarta hjälmen för kon bane körningen.
Det hade regnat strax före min start och det gjorde det lite extra spännande att få provocera R:en.
Inställningar före start:
- Chassi sättning ”Advanced”
- Hjälpmedel bortkopplade (Antispinn, Antisladd)
Jag var mycket nöjd med billens uppförande man märkte knappt av att underlaget var blött.
Men det kändes att bilen är tung när man åker kon bana, tror att det har passat Cooper S:en bättre med sina 700 kg.
Eftersom det var tätt mellan konorna så behövdes inte 3ans växel, 2an klarar nästan 100 km/t utan att övervarva, fast det har varit kul att få prova lite högre hastigheter.
Det som var mest påtagligt var när man skulle vända vid sista konan, vändradien på R:en är stor.
Om det hade varit snö har man kunnat använda handbromsen men inte på asfalt för där känns handbromsen lite för klen.
Det skulle ha varit kul att få prova på kon bana på snöunderlag, går det inte alltför snabbt så går det att styra lite med gaspedalen när man svänger, just när man trycker till så tar bakhjulsdriften över en kort stund.
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
November 2017 berättade jag i den ”gamla tråden” att jag hade problem med blinkersfunktionen åt vänster.
- Momentan blink fungerade inte alls.
- Kontinuerlig blink slutade blinka vid lite olika rattutslag.
Demonterade blinkersspaken och öppnade den på labb bänken.
Det var ju en billig konstruktion, släpkontakter direkt mot mönsterkortet.
På bilden kan ni se märken på mösterkortet efter släpkontakterna (röda pilar).
Åtgärd blev att göra rent släpkontakter och mönsterkortet med tops + T-Röd.
Sprutade kontaktspray på en ny tops som jag drog över släpkontakter och mönsterkortet.
Nu fungerar vänsterblink igen. Om detta inte fungerar i några år framåt får det bli en ny konstruktion.
Idag februari 2019 så har det fungerat klanderfritt så jag behöver inte göra någon ny konstruktion av blinkersfunktionen.
- Momentan blink fungerade inte alls.
- Kontinuerlig blink slutade blinka vid lite olika rattutslag.
Demonterade blinkersspaken och öppnade den på labb bänken.
Det var ju en billig konstruktion, släpkontakter direkt mot mönsterkortet.
På bilden kan ni se märken på mösterkortet efter släpkontakterna (röda pilar).
Åtgärd blev att göra rent släpkontakter och mönsterkortet med tops + T-Röd.
Sprutade kontaktspray på en ny tops som jag drog över släpkontakter och mönsterkortet.
Nu fungerar vänsterblink igen. Om detta inte fungerar i några år framåt får det bli en ny konstruktion.
Idag februari 2019 så har det fungerat klanderfritt så jag behöver inte göra någon ny konstruktion av blinkersfunktionen.
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
1 plats för S60 R
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
Fint augusti väder
-
- Nordic R - Medlem
- Posts: 45
- Joined: 18 Nov 2018, 21:29
- Location: Södermanland
- NordicR Medlemsnummer: 950
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
Riktigt fin bil CG
Re: CG:s S60 R 2007 Passion Red
Det blev nya 18” Pegasus fälgar samt nya däck monterat på bilen.
De äldre 18” Pegasus hade en del skador efter drygt 10 år.
Så nu kan sommaren komma.
De äldre 18” Pegasus hade en del skador efter drygt 10 år.
Så nu kan sommaren komma.