Som "ny-gammal" medlem här i klubben så tänker jag att det väl hör till att lägga upp någon form av projekttråd.. Har haft ett gäng R-bilar genom åren och den första köptes för ungefär 10 år sedan, så intresset har funnits länge.
Just nu i mitt hushåll finns 2,5 R-bilar (Min saffran, min sambos saffran och en svart V70R som jag äger 50% av tillsammans med en kompis här på forumet).
Min R som jag tänkte ägna denna tråd åt är en V70R Saffran FWD -98 som behöver en skopa kärlek. Den köptes egentligen in förra vintern som året-runt brukis.. Men kom snart till sans och köpte en annan vinterbrukis och ställde in denna i garaget.
Vid inköp så var skuffluckan totalt sönderrostad, man hade närapå kunnat slänga in matkassarna i bagaget utan att öppna bakluckan...

Såhär såg den ut vid inköp, sånär som på att baklucka och motorhuv redan blivit utbytta vid fototillfället och en XC-grill hade hittat på plats.

Bilen köptes på vinterhjul och några sommarhjul medföljde inte så en uppsättning Mirzam-kopior köptes och monterades och även en uppsättning C70 klarklas skruvades dit.

Bilen brukades därefter utan några större ingrepp, tills den dagen det bokstavligen började rinna olja från ventilkåpan

Skicket i motorrummet lämnar rent allmänt väldigt mycket att önska.. Men det kommer tas om hand allt eftersom.
Demontering påbörjad:

Rengöring av ventilkåpan stog på schemat, ägnade ett par timmar på att få bort gammal packning samt att jag putsade upp kåpan lite snabbt så det blir roligare att återmontera

Det var allt för nu, men fyller på här allt eftersom jag gör saker