Vi kör på här, har fortsatt tvätta/behandla och montera delar, känns som jag lägger absolut mest tid på att rengöra saker

men det kan väll bilen vara värd efter alla dessa år och känslan är rätt go när det är klart
Lite bildbevis på att nått händer
Har vacklat lite fram och tillbaka om innertaket nytt tyg osv men tyckte att det va i rätt vettigt skick och ville inte riskera att ha sönder listen runt takluckan osv, men nån uppfräschning fick det bli så provade att dammsuga taket med grovdammsugaren med finmunstycket på och det blev väldigt bra

va rätt mycket skit där
Efter det så började jag med inredningen, alla plastdelar och bälten m,m fick sig en omgång
Sen blev det fram och baksätet, denna inredning gjordes iordning när jag köpte den för många år sedan men då den stått så blev det en ny vända
Märkte dock när jag monterat allt att ena stolens ryggstöd ej funka, har ju hört om detta felet innan med vajern som strular så blev att slå slag i saken och titta efter
Kavla upp klädseln och lossa vajern från motorn
Mycket riktigt hade vajern som löper i plasthöljet glidit ur motorn, detta löser man med att värma av den kromade hylsan, och kapa av 1-2cm av höljet så vajern går ner bättre i motorn och greppar, finns guider på detta så tänker inte va mer ingående
Provade så allt funka och montera tillbaka klädsel, det är dock bra att kolla på nån guide innan man börjar alt fråga mig

så man inte har sönder nått när man tar av klädseln
Är ju diverse clips som får klippas och ersättas med liknande eller rejäla buntband
Och sist körde jag en vända med min nya ångtvätt, värmen gör att Skinnet återgår och stramar till sig efter man haft isär det, funkar även mycket bra om man fått såkallade ”tryckskador” i inredningen om man haft nått liggande på länge osv så kan man värma i omgångar så kan det hjälpa att få tillbaka formen
Va en ny vända på Volvo och hämta delar, alltid kul me orginaldelar
Blev en drös dekaler( typ dom flesta som ej utgått) Rutdistanser, dekortejp bakdörrar nya övre bakljus , batteri , dörrlåsbyglar, gummilist bak runt baklucka m.m
Nya spolarmunstycken, blev denna varianten då jag vill ha en snygg dragning när jag valt att lacka insidan huv och det ska va synligt så vill jag ha det så clent som möjligt, gjort samma procedur på min sedan
Dessa får dock moddas genom att fila ner dom i plasten då dom är för grova men det är inga problem, syns tydligt på bilden nedan
Sen dra nya slangar och fiska med ståltråd
inne i huven
Liten detalj men blir mer given dragning på slangen när man har 90grader vinkel på munstycket, sånna detaljer jag gillar
Gjorde klart huven i övrigt och montera en ny grill