BlueScreen's Magic V70R AWD -98

Här kan du posta bilder och text på din eller dina bilar som du har.

Moderator: Moderator

Post Reply
Bluescreen
Nordic R - Medlem
Nordic R - Medlem
Posts: 3
Joined: 21 Nov 2018, 13:02
Location: Sifferbo
NordicR Medlemsnummer: 266

BlueScreen's Magic V70R AWD -98

Post by Bluescreen » 02 Mar 2019, 17:44

Det är väll dags att sammanfatta den gamla projekttråden som var innan forumet gick ner.

Köpte bilen annandag jul 2014, alltså 26e december.
bilen hämtas.jpg
bilen hämtas.jpg (64.69 KiB) Viewed 11455 times

Den hade då en knackande motor så en del till varför jag köpte den var just för att få testa på motorrenovering.
Så när våren kom 2015 drog jag igång projektet.
motor.jpg
Bilen var klar och körduglig till mitten av sommaren har jag för mig så den brukades.
höstbild.jpg
När hösten närmade sig 2015 så ville jag kolla hur trösklarna mådde, standard på dessa är ju att de är upprostade nämligen..
Eftersom jag hade planerat att fortsätta bruka bilen under vintern då den har awd så blev det även att ta bort all rost som fanns där.
blästrat.JPG
Vilket visade sig inte vara så mycket :D

Bilen användes sedan flitigt under vintern, bland annat här för att jag och sambon flyttade till vår första lägenhet.
släpvagn.jpg
Bilen gick fint ändå tills kvällen vi kom hem från Elmia mässan då motorn började ticka igen.. Troligtvis lyftarna som fortsatt jävlas.
Så enda sedan denna tid har den inte rullat på allmän väg.. tyvärr.

Men projektet stannade inte här utan spårade ur lite som mina brukar göra ;)
Bilen har varken RTI eller centerhögtalaren i instrumentbrädan, så jag bestämde mig för att eftermontera RTI'n.
RTI.JPG
Eftersom bilen har några år på nacken så fanns en hel del små skavanker i lacken, så en lack fick det bli!
Men varför lacka den svart igen när man kan ta en roligare färg?!
Ville ha en mörk färg men metallic. Så Volvos Plommonlila och Magic Blue utsågs till duellerande
Image

Valet föll på Magic Blue, så bilen fick en ny färg!
magic blue.JPG
magic.JPG
Självklart blir det lite detaljfix också
huvlås.JPG
Sommaren 2017 fick "Magicen" sällskap av en till R i familjen då jag fyndade en Laser V70R med rasar awd. Den äger numera sambon.
laser.JPG
Och sist men inte minst så har vi en bild på hur bilen står i detta nu
nutid.JPG
Jag har en förhoppning om att slipa klart hela bilen till sommaren och även lacka det sista nu under sommaren.
Bilen ska alltså våtslipas och sedan poleras upp för att få en riktigt fin lack! :)
Det som är färdigt är huven och bakluckan, sedan är taket halvfärdigt.

Post Reply